De nieuwste mode: De pyjama - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Eva en Arno - WaarBenJij.nu De nieuwste mode: De pyjama - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Eva en Arno - WaarBenJij.nu

De nieuwste mode: De pyjama

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Arno

21 Mei 2008 | Cambodja, Kratié

Het is echt niet te geloven, maar 50% van alle vrouwen in Kratie (en wie weet in heel Cambodja) lopen op straat in hun pyjama rond!

Een kort onderzoek geeft de volgende cijfers:
- 25% van de vrouwen loopt in 'normale kleding'
- 25% draagt een traditionele sarong
- 50% van de vrouwen draagt een zeer vrolijk bedrukte pyjama....

Een pyjama zit natuurlijk heel gemakkelijk en het is natuurlijk leuk om te mixen en matchen (je koopt er 2 en dan heb je eigenlijk 4 setjes ;-)!), maar ik moet er nog erg aan wennen....

Na wat navragen bleek dat het in Azie (en vooral India) heel gebruikelijk is om rond een uur of 4, als je klaar bent met werken en onder de douche bent geweest, je pyjama aan te trekken. Het heet hier dan ook geen pyjama, maar een broekpak! Wij (de Fransen geloof ik) hebben er nachtkleding van gemaakt :-).
Alleen het na 4-en nemen de locals heel ruim.

Afgelopen donderdag (15 mei) zijn we (Hanneke en ik) achterop de brommer naar O Kampi gegaan. De rit er naartoe was heel mooi, want we reden door allemaal dorpjes heen en de natuur is hier prachtig (groen). In O Kampi hebben we een boot gehuurd (als toerist mag je namelijk niet vanaf de kant kijken :-S) en zijn we de Mekong opgegaan om dolfijnen te spotten! En, ik had het niet verwacht, maar we hebben er een stuk of 15 gezien :-). Ze gaven geen show weg met spectaculaire sprongen, maar we zagen ze af en toe boven komen om adem te halen! Heel erg gaaf!!

Daarna zijn we nog bij Phnom Sombok (dit is een meditatie centrum) gestopt en toen weer terug naar Kratie.
Ik ben nog even de markt opgegaan om een Krama te kopen (dit is een geblokte sjaal waar je alle locals mee ziet lopen) en hebben we uitgezocht hoe we het beste naar Sen Monorom kunnen gaan. Want dat is onze volgende stop!

  • 21 Mei 2008 - 15:30

    Ramon:

    4 uur cup-a-soup in je pyjama!

  • 21 Mei 2008 - 16:34

    Mellie:

    Geen pyjama dus, maar Henny Huispak... apart :)

  • 21 Mei 2008 - 17:34

    Nicolle:

    whahaha.. ik snap nu waar ik mijn gewoonte vandaan heb om in mijn relax broek rond te lopen als ik niet aan het werk ben.

  • 21 Mei 2008 - 17:58

    Vanessa:

    Wat heerlijk om in een pyama rond te lopen, dat zou ik ook wel elke dag willen!!! :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kratié

Eva en Arno

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 799
Totaal aantal bezoekers 115704

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Filippijnen: van strand naar strand!!!

13 September 2010 - 13 September 2011

El Mundo

17 Oktober 2009 - 26 Oktober 2009

Een uit de hand gelopen steden trip :-)!

16 Mei 2009 - 07 Juni 2009

Slapen in een hutje aan het strand....

08 Januari 2009 - 11 Januari 2009

I LOVE BERLIN

02 Maart 2008 - 19 Juni 2008

110 dagen Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

MexiiiiiiiiiCO

30 November -0001 - 30 November -0001

Indonesie

Landen bezocht: