Bovenop een .... - Reisverslag uit , van Eva en Arno - WaarBenJij.nu Bovenop een .... - Reisverslag uit , van Eva en Arno - WaarBenJij.nu

Bovenop een ....

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Arno

21 Mei 2008 | ,

Bovenop een PICK-UP TRUCK
Afgelopen vrijdag (16 mei) ging de wekker om 6.15 uur en na het ontbijt en wat inkopen zaten we (Hanneke en ik) rond 8 uur op het station. We gingen met een soort van tuk tuk richting Snuol, om daar over te stappen richting Sen Monorom.
De tuk tuk was iets lager dan ik gewend was in Laos (ik kon binnen niet rechtop zitten), dus toen een local voorstelde om op de rijstzak die in het midden lag te gaan zitten, heb ik dat aanbod meteen aangenomen!
We waren na een uurtje al in Snuol en daar moesten we overstappen op een pick-up truck. Het was ons niet duidelijk hoe en wat, dus we hebben een mevrouw met een kip in de tas in de gaten gehouden, want die ging ook naar Sen Monorom ;-).

Uiteindelijk werd er een pick-up truck (na wat passen en meten) volgeladen en lagen onze tassen er ook op. En wij mochten plaats nemen op het dak van de pick-up truck, zoooooooooooooo gaaf :-D!!! En ik vond het nog steeds gaaf toen we de onverharde weg opreden en we helemaal door elkaar geschud werden en door de modder gleden!!! En ik vond het na 3 en een half uur nog steeds gaaf, ookal had ik onwijs veel pijn in mijn kont :-)! Ik vond het wel wat minder gaaf toen het begon te regenen, maar dat duurde gelukkig niet lang.
EN het laatste half uurtje was even doorbijten...!

Toen we op het busstation uitstapte hadden we mazzel: we konden gratis meerijden met een busje richting de Nature Lodge (http://www.naturelodgecambodia.com/) en dat was maar goed ook want het was een heel eind lopen geweest....
Daar kwamen we er achter dat alle huisjes al bezet waren, maar gelukkig was er nog plek in de dorm. Normaal ben ik daar nooit zo van, maar deze was echt super gaaf!!! Het was een heel gaaf huisje, met een bedenden en een boven verdieping, waar plaats was voor 6 mensen, maar waar we met z'n 2-en konden slapen!
Na een warme douche (dat heb ik echt gemist, een warme douche is zooooo lekker) konden we er weer tegenaan. Tenminste, tot 8 uur want toen waren we als een blok in slaap gevallen!

Zaterdag (17 mei) en zondag (18 mei) hebben we eigenlijk nix gedaan.... Een beetje wandelen en lezen in onze hangmatten, heeeeeeeeeeerlijk :-)!!

Bovenop een OLIFANT
Maandag (19 mei) was het dan eindelijk zo ver: we gingen olifant rijden!!!!!!!!!!!!!! We werden al vroeg opgehaald en naar een dorpje gebracht. Na even wachten kwam ze daar aanlopen (Jiba) met haar verzorger op haar nek. En ik dacht alleen maar: wow, wat is ze groot!!!!
Jiba werd eerst een beetje schoon gemaakt (ze zat onder de aarde) en daarna werden er een soort van kokosmatten op haar rug gelegd voordat het bankje erop gezet werd.
Daarna moesten we in het bankje klimmen (via een huis) en daar gingen we dan... Het voelde heel koliniaal :-)!!
En het was heel gaaf hoor, maar wat wiebelt dat... en wat zat het ongemakkelijk... Waarom doet alles dat leuk is in Cambodja zo een pijn (olifant rijden, op het dak van een pick-up zitten)????
Jiba liep naar een waterval toe door de jungle en daar hebben we onze lunch opgegeten en gezwommen (net voordat we het water in wilde springen brak de zon door, geweildig!!)!
Daarna gingen we weer terug naar het dorpje en was ons avontuur afgelopen...

Dinsdag (20 mei) gingen we van Sen Monorom naar Phnom Pehn. Als het niet zou regenen de nacht ervoor konden we met een mini-busje en anders moesten we terug met de pick-up truck.
Ik was heeeeel erg blij met het nieuws dat we met de minibus richting Phnom Pehn konden gaan, want ik had geen kont en rug meer over!
Het was een spannende rit, want op een gegeven moment dacht ik: we zitten vast en komen niet meer uit de modder.... Maar we hadden een geweldige chauffeur die de moeilijkste modderpoelen kon bedwingen!
Na een hele lange rit kwamen we aan in Phnom Pehn en daar blijven we een paar dagen.

***
1001 manieren om door je enkel te gaan, deel 687
Benodigdheden: Eva en een hangmat

Grommm, de schade valt gelukkig mee (ik loop nu weer vrolijk rond zonder brace), maar ik ben toch nog een keer door mijn enkel gegaan....
Ik wilde in mijn hangmat stappen, maar bleef hangen met mijn slipper, viel en mijn enkel klapte zo dubbel in de hangmat. AUW!!!

***

  • 21 Mei 2008 - 15:38

    Gonda:

    Hoi EEf,de telefoon valt steeds weg. Ik hoop dat je dit leest

  • 21 Mei 2008 - 16:42

    Mellie:

    Door je enkel gaan op vakantie is zoooo stom! Ik heb heel erg veel medelijden met je.

  • 21 Mei 2008 - 20:06

    Marion:

    Hey lieve Eva,

    Een tijd niets van mij gehoord, onze computer was van slag en wij zijn ook 2 weken op vakantie geweest, maar ik heb al je reisverhalen gelezen, echt super! Wat zullen jullie een lol gehad hebben op die olifant en die tocht met de brommer zat ook vol hindernissen. Geniet nog even een paar weken.
    Liefs Marion

  • 22 Mei 2008 - 11:29

    Pim:

    Hoi Eva,

    is me weer gelukt om tussen alle hectiek door probeer je reisverslagen te lezen. Ontzettend gaaf wat je allemaal meemaakt, behalve je enkel avontuurtjes, natuurlijk...;-), zeker het "zippen" .

    Hoop dat het gauw weer beter gaat met je enkel en nog veel plezier verder.

    Groetjes,
    Pim.

  • 22 Mei 2008 - 13:01

    Oma:

    Lieve Eva Net je verhalen gelezen. geweldig wat jij allemaal ziet en beleefd.
    jammer van je enkel. Geniet er nog maar van, de laatste paar weken,het is zo voorbij Liefs van Oma xxx

  • 22 Mei 2008 - 20:24

    Marianne:

    Hier weer een klein berichtje van een trouwe fan. Ik volg je verhalen met veel plezier. Wat heb je er toch goed aan gedaan om deze reis te doen. Niets dan enthousiaste avonturenbeschriijvingen. ben nog steeds een beetje jaloers. Nog heel veel plezier en een beetje voorzichtig met je enkels he. tot gauw.
    Marianne

  • 26 Mei 2008 - 13:02

    Opa:

    hallo knappe eva
    ik heb jouw camera gekocht ik ben er heel blij mee.heb al enige foto/s gemaakt zo mooi en handig toestelletje. ik zou ook wel een cursis willen volgen?eefje nog veel avonturen blijf a.u.w. gezond je OPA XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva en Arno

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 115844

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Filippijnen: van strand naar strand!!!

13 September 2010 - 13 September 2011

El Mundo

17 Oktober 2009 - 26 Oktober 2009

Een uit de hand gelopen steden trip :-)!

16 Mei 2009 - 07 Juni 2009

Slapen in een hutje aan het strand....

08 Januari 2009 - 11 Januari 2009

I LOVE BERLIN

02 Maart 2008 - 19 Juni 2008

110 dagen Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

MexiiiiiiiiiCO

30 November -0001 - 30 November -0001

Indonesie

Landen bezocht: