110 dagen op reis: wat doet dat met je??? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eva en Arno - WaarBenJij.nu 110 dagen op reis: wat doet dat met je??? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eva en Arno - WaarBenJij.nu

110 dagen op reis: wat doet dat met je???

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Arno

22 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

110 dagen op reis (want een vakantie kan je het niet echt meer noemen), wat doet dat nou met je....??? Deze vraag hield mij voor en tijdens mijn reis bezig. En nu ik terug ben helemaal!!

Toen ik ongeveer 2 maanden weg was stelde mijn moeder mij de vraag: "Ben je veranderd"?? "Euh, tja, kweetniet... Dat moeten jullie maar zeggen als ik terug ben.." Verder kwam ik niet! Maar deze vraag heeft mij nog wel heel lang bezig gehouden en daarom heb ik tijdens mijn reis een soort van lessons learned bijgehouden en deze wil ik graag met jullie delen!

- Durf te vertrouwen op je gevoel! Ik kwam er al heel snel achter dat het soms lastig is, maar toch echt wel het beste wat je kunt doen!

- Het is fijn om een doel te hebben en dit doel te bereiken!! Ik had nooit verwacht dat ik dat ooit zo zou voelen, haha. En Proactief als ik ben, heb ik natuurlijk meteen nieuwe doelen opgesteld :-)!

- Ik vind dat veel reizigers gaan reizen vanuit een negatief gevoel (thuis is alles k*t). Maar ik kwam er al snel achter dat het thuis juist heel leuk is!! En ik zag er dus ook helemaal niet tegenop om naar huis te gaan!

- Ik heb zin om weer te gaan werken!

- Ik ben tevreden met wat ik heb! Er zijn bijvoorbeeld altijd mensen die langere en leukere reizen maken, maar 3 en een halve maand reizen is ook geweldig!!

- Ik kan niet reizen met mensen met een zenuwetik (zoals bv met de ogen knipperen, met de keel schrapen, etc).... Ik kwam erachter dat ik me sowieso best snel aan mensen irriteer! Maar dat had er vooral mee te maken dat je heel veel mensen ontmoet, maar het blijft allemaal zo oppervlakkig...

- Het voelt fijn om gemist te worden!! Het nadeel daarvan is wel dat IK ook mensen miste en ik voor het eerst in mijn leven last had van heimwee... Het kwam een beetje in vlagen en het ene moment wilde ik alleen even naar huis om thee te drinken en dan weer verder te reizen. Maar er was ook één moment in mijn reis dat ik zo in het vliegtuig had willen stappen, als dat mogelijk was geweest!!

- 4 a 6 maanden reizen is mijn max! Ik ben niet het type dat gaat reizen en nooit meer terug komt.

- Alleen reizen is prima! Het is helemaal niet moeilijk om nieuwe mensen te leren kennen! Ik ben eigenlijk heel weinig alleen geweest!

- Reizigers kunnen uren over eten praten :-). Welk gerecht mis je het meest en waar zou je nu een moord voor doen :-)

- Op een gegeven moment had ik al een week niet in de spiegel gekeken en dat vond ik eigenlijk helelmaal niet erg! En toen ik weer in de spiegel kon kijken, was ik het vergeten :-)

- Buckets are evil!!!

Het liedje dat de hele reis in mijn hoofd heeft gezeten is:
Lucky, lucky, luck, i'm/you're so lucky (Franz Ferdinand, Do you want to)!! En zo voelde ik me ook! Ik heb ervan genoten en dit was het beste kado wat ik mezelf ooit heb kunnen geven!!!

Ik ga het reizen missen, maar een voordeel: jullie hoef ik nu niet meer te missen!!!!







PS: Mijn site is wel meer dan 7100 keer bekeken... Dat is zo 70 keer per dag!!!! Ik schreef de site voor mezelf, maar het is toch wel heel leuk als hij gelezen wordt!!! Ik wil jullie daarvoor onwijs bedanken voor jullie enthousiasme!!!

  • 22 Juni 2008 - 08:28

    Mellie:

    Erg mooi stukje Eef. Leuk dat je al je mooie verhalen nog even afsluit.

  • 22 Juni 2008 - 11:21

    Vanessa:

    Dat je zelfs je reis projectmatig kan bekijken...het is idd een geslaagd project geweest!!! Ik vind het altijd zo mooi dat je meteen doelen stelt en alles met een positieve blik bekijkt! Een mooie afsluiting van je reis en idd het mooiste cadeau wat je ooit had kunnen wensen. Veel mensen kunnen hier veel van leren. Ik vond het leuk om al je verhalen te lezen, en het van jouw kant mee te maken. Je hebt mij in iedergeval meegenomen naar de andere kant van de wereld!!!

    Kus

  • 22 Juni 2008 - 13:05

    Suus:

    je bent weer terug, hoera!

  • 22 Juni 2008 - 18:10

    Sheep:

    He Cow,
    wat fijn dat je tot de conclusie bent gekomen dat je een gelukkig mens bent.. Wat zou de wereld mooi zijn als iedereen zo in het leven staat! Ben trots op je.. ook al zie ik je niet zo vaak, het is altijd oprecht.
    Enne.. werkze he, hahaha
    Sheeper

  • 22 Juni 2008 - 18:13

    Laurien:

    Hee meissie!
    welcome home. Vond je blog erg interessant. Wat heb je toch een hoop meegemaakt en wat heb je alweer een hoop reiservaring opgedaan.

    Groetjes, Laurien

  • 22 Juni 2008 - 20:35

    Astrid (Atos):

    Eva,
    ik vond het geweldig om je zo te zien. De avonturen waren echt geweldig. Je bent een levenservaring rijker. Ik hoop je terug te zien bij Atos (ps er zijn genoeg vacatures)
    Groetjes, en wellicht tot ziens

  • 22 Juni 2008 - 21:07

    Corine:

    Ha Eva!
    Leuk dat je weer terug bent! En wat een mooie afsluiting, alle lessen die je hebt geleerd! Heb genoten van je avonturen en de foto's! Over acht weken ga ik zelf voor vier maanden weg. Vooral om stage te lopen, maar ook om meer te zien van Zuid Afrika. Ik ben dit buitenlandavontuur ook al met een les (hoe pabo,haha) begonnen: live your dreams. Zal je op de hoogte houden van de andere lessen die ik daar vast ga leren...

    Tot gauw!
    x corine

  • 23 Juni 2008 - 08:48

    Marianne:

    Lieve Eva.
    Ik wil je even laten ween dat ik ontzettend heb genoten van je verhalen. Ik bewonder je ook om de dingen die je hebt opgepakt yiijdens je reis. maar vooral heb ik bewondering voor de wijze waarop je je eigen reis hebt beschreven in je laatst mailtje. je hebt bewezen dat je een zelfstandige en volwasen vrouw bent Ikwens je veel succes met solliciteren en hoop je gauw te zien zodat je nog meer kunt vertellen. Lieve Eef mag ik zeggen dat ik trots op je ben. liefs Marianne

  • 23 Juni 2008 - 08:59

    Peter:

    Wat is het snel gegaan zeg! Goed om te horen dat je weer heelhuids terug bent. Later is het fijn om je dagboek en deze website te raadplegen. Ik heb ervan genoten! Je schrijft superleuk en ontspannend.

    Bedankt!

  • 23 Juni 2008 - 08:59

    Peter:

    Wat is het snel gegaan zeg! Goed om te horen dat je weer heelhuids terug bent. Later is het fijn om je dagboek en deze website te raadplegen. Ik heb ervan genoten! Je schrijft superleuk en ontspannend.

    Bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Eva en Arno

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 115857

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Filippijnen: van strand naar strand!!!

13 September 2010 - 13 September 2011

El Mundo

17 Oktober 2009 - 26 Oktober 2009

Een uit de hand gelopen steden trip :-)!

16 Mei 2009 - 07 Juni 2009

Slapen in een hutje aan het strand....

08 Januari 2009 - 11 Januari 2009

I LOVE BERLIN

02 Maart 2008 - 19 Juni 2008

110 dagen Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

MexiiiiiiiiiCO

30 November -0001 - 30 November -0001

Indonesie

Landen bezocht: