26 1/2 uur later, maar dan heb je ook wel wat! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva en Arno - WaarBenJij.nu 26 1/2 uur later, maar dan heb je ook wel wat! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva en Arno - WaarBenJij.nu

26 1/2 uur later, maar dan heb je ook wel wat!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Arno

08 Juni 2008 | Thailand, Bangkok

Tijmen en Marloes (een heel leuk stel dat ik in Laos heb ontmoet) hadden me overtuigd: ik kon het beste de boardercrossing tussen Cambodja en Thailand zelf doen (ipv een kant-en-klaar-ticket kopen)!!!

Gister ging ik om 8.30 uur na een snel afscheid van Kasper (Kas, ik vond het geweldig!!!) richting de shared taxi standplaats.
Je kan in Cambodja namelijk een stoel huren in een taxi. Heel erg handig, het enige nadeel is dat je moet wachten totdat de taxi vol is....
Om 9.30 uur gingen we gelukkig rijden (dat ging nog best snel, we zaten met z'n 8-en in de auto :-)) en om 12.00 uur was ik bij de grens. Het is een beetje vreemd, maar je loopt ongeveer 300 meter en dan ben je opeens in Thailand :-)!

Achter mij gingen Diana en haar vriendje ook de grens over, dus het leek ons wel een goed plan om een tuk tuk naar het busstation te delen. En wat wel grappig is, is dat Diana heel erg op Jiska(as) lijkt (een vriendin van moi), dus ik voelde me meteen helemaal thuis bij haar!!!

Toen we bij het busstation aankwamen ging er na ongeveer 15 minuten een bus richting Bangkok.
Om 17 uur kwamen we aan in Bangkok en moesten van het noordelijke busstation naar het zuiderlijke busstation.
We konden natuurlijk de taxi pakken, maar we wilde met de locale bus (veel goedkoper :-)). Het was even zoeken, maar die hebben we uiteindelijk, met wat hulp, wel gevonden.

We kwamen in een geweldige file (spits), dus om 19.15 uur kwamen we op het busstation aan. En dat was een geweldige shock, want het leek wel een luchthaven. Alles was zo modern en dat was ik even niet meer gewend :-).
Op het busstation hebben we snel een busticket gekocht en wat gegeten, want zij moesten om 20.00 uur hun bus in en ik om 20.30 uur.

Om 3.00 uur in de ochtend was ik in Chumporn en de meneer die de boottickets verkocht kwam mij ophalen en ik mocht in het kantoor slapen.
Toen ik daar aankwam lagen er allemaal mensen op de grond te slapen, geweldig!

Om 6 uur werden we wakker gemaakt, want we werden met de bus naar de haven gebracht. Om 7 uur zat ik in de boot en om 10.15 uur waren we aangekomen op Ko Tao.
Er zitten hier zo veel duikshops, dat ik door de bomen het bos niet meer zag.... Ik heb dus de shop met de leukste instructeurs gekozen :-P!!!!

Om 11 uur was ik in mijn guesthouse... De reis ging eigenlijk heel erg soepel, maar het was wel vermoeiend en lang!!!

Vanaf morgen ga ik 5 dagen duiken en dan naar Bangkok voor serious shopping!!!

In minder dan 2 weken ben ik al weer thuis.....

• 08 Juni 2008 - 08:00

Tamara:

Hey Eva!

Wat gaat de tijd snel he? Waarschijnlijk kom ik de 12e aan op Ko Tao en zullen we elkaar daar nog wel tegen komen! Geniet van je laatste weekjes! Doe ik ook!

Groetjes, Tamara

• 08 Juni 2008 - 11:22

Oma Opa:

lieve Eva vijf dagen duiken, kom je nog wel boven water? wat gaat de tijd hard he, over tien dagen zien we je weer. liefs oma.

• 08 Juni 2008 - 17:15

Vanessa:

Even genieten van het duiken en relaxen. En natuurlijk van het shoppen. Voordat je het weet is het alweer voorbij. Maar denk daar nog even niet aan. Het is nog 2 weken, kunnen nog een hoop verhalen geplaatst worden ;)

Kus

• 11 Juni 2008 - 09:29

Gerrit:

Als ik dit nu weer zo lees, wat doe ik dan eigenlijk op een kantoor in Utrecht :-( :-)
    Geniet nog van de weken Eva!