Can I have your attention please???! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eva en Arno - WaarBenJij.nu Can I have your attention please???! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eva en Arno - WaarBenJij.nu

Can I have your attention please???!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Arno

08 Juni 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Zondag 1 juni was het dan zo ver: Kasper en ik waren klaar voor 3 dagen die-hard Angkor Wat-ten!!!!

We stonden vroeg op (euh, voor mij was het uitslapen, voor Kasper vroeg :-p) en gingen na een stevig ontbijt op de fiets richting de tempels!

We hebben de eerste dag een beetje de grote tempels bekeken. De tweede en derde dag zijn we met de tuk tuk op pad gegaan. Dag 2 naar de zonsopgang bij Angkor, de tempels die wat verder weg liggen en het mine museum. En dag 3 naar onze favo-tempels!

Voor de kenners mijn top 3:
- Bayon (Angkor Thom)
- Angkor Wat bij zonsopgang
- Preah Kahn

De meest bijzondere vond ik de Kbal Spean (rivier van de 1000 linga's)!!

Afgelopen woensdag (4 juni) hebben Kasper, Thyda, haar dochter en ik de boot richting Battambang gepakt. En deze boottrip was na Halong Bay de mooiste boottocht die ik gemaakt heb!!!! We voeren langs allemaal floating villages en het is moeilijk te omschrijven wat er nou zo gaaf aan was, maar ik vond het geweldig!

Afgelopen donderdag (5 juni) heb ik een Khmer-kookcursus gedaan en dat was super leuk! Eerst mochten we 3 gerechten uitzoeken en daarna gingen we met de kok naar de markt om inkopen te doen. Daarna gingen we aan de slag en wat heb ik het koken de afgelopen maanden gemist zeg!! Vond het heerlijk om weer ff in de pannen te roeren :-).

's Middags hebben we een school bezocht om engels te geven en het ging allemaal een beetje vreemd, maar het was wel super leuk om te doen! Stonden we daar opeens voor de klas een engelse les uit onze mouw te schudden... De kinderen waren gelukkig super enthousiast :-).

's Avonds zijn we naar het circus gegaan. Er was een speciale voorstelling en het was geweldig!! Het circus is er om de kinderen zich creatief te laten ontwikkelen, te onderwijzen en ze van straat te houden.
Ze hadden mensen uit Afrika te gast en hadden daarmee een speciale show in elkaar gezet. De show ging erover dat 2 werelden elkaar ontmoeten, met een soort van liefdessoap en save-sex boodschap. Geweldig!!!

En dan wordt je de volgende ochtend wakker en dan denk je: morgen zit ik in Bangkok... RAAR!!!
De laatste dag in Battambang hebben we een scooter gehuurd en hebben we 2 tempels bezocht.
Helaas kreeg ik onderweg een lekke band, maar de locals waren super vriendelijk en uiteindelijk had ik het niet willen missen :-).
Toen we eindelijk bij de tempel aankwamen, begon het te regenen (& onweren) en hebben we geschuild in het altaar :-). Kasper zei nog toen we omhoog liepen: strax zitten we 3 uur vast in de tempel... Nou, dat was uiteindelijk 1 1/2 uur :-). Maar het was helemaal niet erg want het was heel rustgevend!

Battambang vond ik geweldig!! In de LP staat dat je hier het echt Cambodja kan bekijken en dat klopt wel zo een beetje! En de fruitshakes zijn idd geweldig!!!!


  • 08 Juni 2008 - 07:16

    Adinda:

    ... en weer een geweldig avontuur! Ik zal je verhalen straks echt missen, gelukkig zit je dan naast me op de bank met Fedde aan je nek! Kus Adin

  • 08 Juni 2008 - 17:12

    Vanessa:

    Inderdaad...1 van je laatste avonturen is aangebroken...maar toch steeds heel leuk om te lezen!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Eva en Arno

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 115849

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Filippijnen: van strand naar strand!!!

13 September 2010 - 13 September 2011

El Mundo

17 Oktober 2009 - 26 Oktober 2009

Een uit de hand gelopen steden trip :-)!

16 Mei 2009 - 07 Juni 2009

Slapen in een hutje aan het strand....

08 Januari 2009 - 11 Januari 2009

I LOVE BERLIN

02 Maart 2008 - 19 Juni 2008

110 dagen Azie

30 November -0001 - 30 November -0001

MexiiiiiiiiiCO

30 November -0001 - 30 November -0001

Indonesie

Landen bezocht: